zondag 10 juni 2012

Een commerciële babbel

Een commerciële babbel. Ik ken iemand die in een callcenter werkt en ik weet: niemand doet dat met zijn volle goesting. En zelf word ik ook niet graag afgeblaft, dus: ik geef ze een kans. Maar ’t is toch wel straf, dat moet me van het hart, dat ze eerst aan contractbreuk doen en je dan, nauwelijks een maand later, datgene proberen te verkopen waarvan ze vermoeden dat je het nodig hebt, nu ze jou hebben ontriefd. De schurken. Niet die kerel aan de foon, die probeert gewoon een snede kaas op zijn boterham te verdienen. Met, ik kan het niet anders zeggen, een klotejob.
Mijn toestel herkent het nummer niet. Er verschijnt geen naam op het scherm, enkel een reeks cijfers.

Hallo, met Pascal.

Spreek ik met mijnheer Pascal Cornet?

Inderdaad.

Dag mijnheer Cornet. Fantastisch dat ik met u kan spreken.


Ik zie dat u klant bent bij Telenet. Dat vinden wij fantastisch.


Bent u een tevreden klant?


Ik zie dat u een Fiber-Fast-contractje hebt. Een heel goed contractje is dat. Kijkt u vaak tv?

Dat valt wel mee.

Naar welke zenders kijkt u, mijnheer, als ik u dat mag vragen?

Wel, u hébt het nu al gevraagd hé?


Ik kijk niet zo vaak, maar ik keek wel regelmatig naar een paar van de zenders die jullie er recent hebben afgehaald zonder ook maar iets met mij te overleggen. Of ik nu minder voor de resterende zenders zou moeten betalen, bijvoorbeeld.

Welke zenders bekeek u dan regelmatig?

A2 en de BBC. Die hebben jullie er afgehaald. En al een hele tijd geleden, ook ongevraagd, arte.

Kijkt u nog naar andere zenders?

Ja, ik kijk wel eens naar Canvas.

Ik zal eens kijken wat ik voor u kan doen.

Kunt u mij A2 en BBC en arte teruggeven?


Ik koop geen digitale televisie, hoor. U mag mij helpen, maar dan moet u het doen met de televisie die ik nu heb.

U hebt een Fiber Fast, hé?

Tja, dat zegt u. Ik weet niet welk type verbinding ik heb. Maar ik zeg u, ik wil geen digitale televisie.

Ook niet als een digibox u maar 50 euro kost?

Neen. Doet u geen moeite.

Wel dan dank ik u, mijnheer Cornet. Het was fijn van u dat u ons hebt willen helpen.

Ik dacht dat u míj zou helpen?



Dag, mijnheer Cornet.

Dag mijnheer. Het was fantastisch met u te kunnen spreken. Goede middag.