dinsdag 21 augustus 2012

los ingeslagen 2 / droom #42

120721 We dalen samen af in een lift van een wolkenkrabber in een grote stad – het zou wel eens New York kunnen zijn. X. en ik. X. draagt voorzichtig een doos voor zich uit, ik denk een puzzel. Mocht ze dit laten vallen, de ramp is niet te overzien. De lift bereikt het gelijkvloers, we verlaten het gebouw en komen op straat. De auto staat twee blokken verderop geparkeerd. Opeens herinner ik mij dat ik boven in de kamer mijn pijp heb laten liggen. Ga maar alvast vooruit, zeg ik aan X. Je vindt de auto wel. Ik moet nog mijn pijp ophalen. Ik zie de aarzeling in haar blik maar kom toch niet terug op mijn plan. Ik haast me naar boven, maar besef in de lift dat het geen goed idee is om dat kleine kind – in de droom is ze nog maar een jaar of tien – in deze grote stad alleen, met een puzzel, een auto te laten zoeken.

Ik vertel bij het ontbijt in Meijel mijn droom. Bonnie Tyler, ook bekend als de vrouwelijke Rod Stewart, raspt op de achtergrond It’s a heartache / nothing but a heartache.