woensdag 6 februari 2013

facebookbericht 367

Mia, ik ben het volledig met je eens - wel vraag ik me af: zullen niet vooral linkse homo's aan homo-outing (willen) doen achter een loket? Maw: als BDW het 'loketjeannettisme' verbiedt, en hij doet dat volgens mij terecht, dan slaat hij vooral in de linkse kerk een gevoelig akkoord aan. Hij wéét dat en hij jent dus - en daar lijkt ook het woord 'obediëntie' op te wijzen. Overigens vraag ik me af: mag een (één) oorringetje? Ik wil maar zeggen: homo's zijn nu ook niet bepaald alléén aan hun t-shirt te herkennen. Bovendien kunnen ook hetero's zo'n T-shirt dragen, uit sympathie of solidariteit... Ik vind: loketbeambten horen neutraal en deftig gekleed te zijn. En een T-shirt met opschrift of opzichtige kleur, dat is niet deftig. BDW had zich tot die stelling moeten beperken. Al die concrete voorbeelden (peniskoker, hoofddoek, VB- of regenboogshirt), dat is polariserend, en dus strategisch. Hij had op de vraag 'Moeten we niet aanvaarden dat die hoofddoek er gewoon bij hoort?’ als volgt moeten antwoorden: 'Dat hebben we ook aanvaard. Maar er zijn altijd grenzen. (...) Elke vorm van expressie is begrensd. Dat is bij uitstek zo als je namens de stad Antwerpen aan een loket zit. (...) Wie het gezicht is van de stad Antwerpen, wordt neutraliteit opgelegd.’ En nu ik er toch over nadenk: zit BDW niet zelf in het Vlaams Parlement met een speldje van de stad Antwerpen op zijn rever? Maar hij is daar toch Vlaams parlementslid en niet de burgemeester of een vertegenwoordiger van de stad Antwerpen?