zaterdag 9 februari 2013

Solo 1


groseilles

"Toen ik een jaar of zeven, acht was, mocht ik groseilles drinken. Ge weet wel: grenadinesiroop. Ge moest dat aanlengen met water. De siroopfles stond op een plank in de kelder naast de olie, de azijn en de cognac. Zonder het te beseffen nam ik in plaats van de siroop de cognac. Ik moet een paar keer gemist hebben want ik lustte op den duur die cognac wel. Let op, ik lengde dat dan ook aan met water, hé! Op een dag moet ik een keer te veel cognac hebben genomen. Niet ver van ons huis was er een plek, het Eikske. Dat was een stukje grasland, in de zomer werd dat gehooid. Nadat ik die cognac op had, ben ik daar tussen dat hooi in slaap gevallen. En ze zijn mij moeten komen zoeken!"

op 11 februari 2007 opgetekend uit de mond van mijn moeder (1928-2013)