woensdag 13 maart 2013

Solo 16


Het rapport op de schouw

Mijn ouders hadden nauwelijks belangstelling voor wat ik deed. Ze vroegen op het eind van het schooljaar niet eens de hoeveelste ik was. Ik was op school dikwijls de eerste. Soms ook eens tweede, maar dikwijls de eerste. Ik was een keer samen met Rosa Van Lerberghe de eerste. Rosa was de chouchou van de nonnen. Mijn bulletin heeft toen zes maanden op de schouw gestaan en niemand die er iets van gezegd heeft. Rosa Van Lerberghe is later op pensionaat gegaan en is sociaal assistente geworden. Ze is getrouwd en in Menen gaan wonen. Ze kreeg een tweeling. Een ervan is bankier geworden, de andere verpleegster. Een ander kind is getrouwd met een De Lille uit Maldegem en woont nu aan de Verversdijk in Brugge. Dat was chique volk, de Van Lerberghes.

op 3 maart 2008 opgetekend uit de mond van mijn moeder (1928-2013)