zondag 20 oktober 2013

doordeweekse zinnen 14-26


131013

14. Het overkomt me steeds vaker op teksten te stuiten die ik goed vind en ze pas daarna te herkennen als teksten die ik zelf geschreven heb.

15. Telkens ik voorbij zijn woning fiets, denk ik aan de dichter van koldereske epitafen.

131014

16. De taart is even lekker als gisteren maar smaakt niet half zo goed.

17. Nu moet ik ook nog een boek van Julian Stryjkowski lezen!

131015

18. Het kan gebeuren dat we het deksel op de neus krijgen.

131016

19. Gefrustreerd zijn in je arbeid is erg, maar gefrustreerd zijn in je arbeid als je op de federale
overheidsdienst Ontwikkelingssamenwerking werkt, lijkt me dubbel erg.

20. Ik durf er niet aan te denken wat er gebeurt met alle dertig overbodig door de rekenmachine in mijn computer gegenereerde cijfers na de komma nadat ik het resultaat van mijn berekening heb afgerond.

21. Laat ons maar traag zijn.

22. De deurwaarder en de waard konden niet samen door de deur.

131017

23. Indien er een mevrouw Rita Van Deungenen aanwezig is op de trein: gelieve u te melden bij de treinchef.

24. Mijn leven is door en door taal, getaald, vertaald – en kijk, nu merk ik dat de dagboeken van Nolens in mijn vingeren zinderen.

131018

25. Wat is erger dan een levercrisis tijdens een oenologische reis langs de Loire?

131019

26. In een antediluviale stortbui begeven we ons naar de cinema.