vrijdag 31 januari 2014

los ingeslagen 163

11 december 2013



10u. Helderbleekblauwe lucht, lage zon, rijm op het voetpad. Dat ik dan juist nu Sous la pluie moet beluisteren, een chanson over jaloezie. Ik geef het twee sterren: dansbaar. Ik denk na over jaloezie, het verband met eigendunk, egocentrisme, narcisme. Is het een gezond gevoel, jaloezie? Er is ook met paranoia een link te leggen. Niet al deze gevoelens of instellingen of aandoeningen zijn me onbekend. * Op en onder een zitbank langs de Vesten: rommel, papier, plastic flessen – het ergert mij iedere keer opnieuw. * Ik vraag me af welk vervolg ik zal geven aan mijn reeks ’13 in z/w’. Misschien moet ik kleur als thema nemen. Of één bepaalde kleur? Ik denk aan rood. Maar wordt dat niet geforceerd? Hoe moet ik daar een eenheid in krijgen? Misschien telkens het rode accent centraal plaatsen? Levert dat goede foto’s op?, dat is nog maar de vraag. Ik mag ook niet de slaaf worden van mijn systematiseringen. Of misschien is het een goede oplossing elke maand een ander kleur voorop te stellen. Maak een lijst van maanden en daarbij horende kleuren. * Het ijssculpturenfestival op het stationsplein krijgt deze voormiddag vooral oudere mensen over de vloer. Dat heb je als het thema Walt Disney is. * De trein vertrekt met tien minuten vertraging, daar wordt niets over gecommuniceerd. Nu ja, binnenkort is tien minuten vertraging gewoon op tijd.