zondag 15 maart 2015

facebookbericht 725



Het is een nieuwe trend: politici die manifestaties kapen. We zagen het in Parijs, waar de zogenaamde ‘wereldleiders’ de anderhalf miljoen deelnemers aan de ‘Je suis Charlie’-mars een neus zetten, en nu zag ik in het Journaal Jan Jambon meestappen in een vredesoptocht die nochtans niet door of voor politici was opgezet, maar wel door de drie grote religies van dit land plus de vrijzinnige gemeenschap. Ergerlijk vond ik dat, maar ik laat mij niet afleiden: bij mij wordt de vredesboodschap niet ondergesneeuwd door dit schaamteloze en onbeleefde aantreden. Ik maak mij overigens zorgen over de psychische conditie van mijnheer Jambon want hoe kun je nu, zonder schade voor je eigen mentale en morele gezondheid, in één week tijd aanwezig zijn op een Vlaams-nationaal ‘zangfeest’ én op een vredesbetoging?