zaterdag 12 september 2015

los ingeslagen 278 / droom ## 63-64



16 december 2001


Droom: Ik hoest een draadachtige fluim op. Ik trek aan die draad. Het blijkt een heel lange, groene, duizendpootachtige worm te zijn, met aan elke poot een weerhaak die in mijn keel blijft steken. De worm breekt af. Ik begrijp dat hij dus nog voor een deel in mij blijft. Is dit de ziekte die ik aan het broeden ben?

*

Droom: De bus naar het voetbalstadion, een open dubbeldekker, vertrekt op de Markt. Ik neem plaats op de bovenste, open verdieping. Ik kom naast L. te zitten. Ik haal een heupflacon calvados boven.

*

Twee dromen: heeft dit iets te maken met de paar stukjes kaas die ik gisterenavond nog heb gegeten?

*

Met beide oma’s en de kinderen naar Gent: de fototentoonstelling ‘Aarde en hemel’ van Bertrand Arthus. Veel te veel mensen schuiven aan tussen de grote en kleurige fotoreproducties, en veel meer dan dat is het ook niet. Daarna naar de film Harry Potter and the Philosopher’s Stone: groot en kleurrijk, maar saai en opvallend humorloos. T. vindt het wel goed, geloof ik, maar G. gaat over z’n toeren.