vrijdag 30 oktober 2015

los ingeslagen 294



5 januari 2002

TestAankoop laat weten dat sinds de invoering van de euro deze week de prijzen met gemiddeld 7 procent zijn gestegen. Dat was nochtans uitdrukkelijk niet de bedoeling. Het werpt in elk geval een ander licht op de klacht van de winkeliers dat ze voor wisselagent moeten spelen…

*

Mijn moeder komt middageten. Geen gesprek.

*

De kerstboom wordt opgeruimd. Ik moet P. bewonderen dat ze het allemaal doet. Sparrennaalden in de voegen van de plankenvloer.

*

G. heeft de piano ontdekt; dat hij de melodietjes van zijn klarinet ook op de toetsen kwijt kan.

*

Late wandeling met Laïka in het bos. Avondrood achter ‘mijn’ boom, invallende duisternis op het wit van de bevroren grond. IJs in de plassen. Tijdens deze wandeling wordt het mij duidelijk wat ik met mijn ‘Elke dag een blad’, ‘Ryckevelde’, ‘Fragmenten’, ‘Het teveel’, ‘Het varkenstransport’, ‘Mijn leven’ en ‘Mijn woordenboek’ moet doen: er één geheel van maken, met losse verhalen en anekdotes en situaties, die lemmata vormen en alfabetisch worden gerangschikt in een soort van glossarium.