dinsdag 15 augustus 2017

facebookbericht 1012



Dank u voor de uitleg. Ik weet dat allemaal niet en ik pretendeer dat ook niet. Maar ik heb wel een intuïtie, namelijk dat economie en financiën zeker niet het beste in de mens naar boven halen. En die intuïtie wordt hierdoor nog versterkt. Wat is dat allemaal met die 'rulings', 'derivaten', 'technische indekkingen' enzovoort, dat over de Bermuda's of de Kaaimaneilanden 'laten lopen' van bedragen met twaalf nullen? Doet KBC dat om de Kaaimanezen een fatsoenlijke rente te kunnen garanderen op hun spaarrekening? Neen, wat u voorstaat is legalisme. Maar wie maakt die wetten? En voor wie? Als het geld van al die haaien even correct zou worden belast als dat van de kleine garnalen, en als de controle op die belastingen even streng zou verlopen, dan zou ons land er veel beter voor staan. En daarom blijf ik het een schandaal vinden. Omdat het niet rechtvaardig is. Noem mij maar 'linksmensch' of 'linkiewinkie'. Maar geen populist als het even kan.